Kan ik de wc en mijn huis het best goed schoon krijgen met Chloor of Dettol? Wat is het verschil?

Ik heb bij de eerder gestelde vragen al gelezen dat het onzinnig zou zijn de wc te ontsmetten enzo, maar ik wil het gewoon graag weten voor als ik bv mijn huis een echte, grondige, lente-beurt wil geven....
Én uit nieuwsgierigheid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Ik ben heel lang kamermeisje geweest in een vijfsterrenhotel. We gebruikten daar, en ik doe dat nog steeds, een emmers warm water met zachte groene zeep ( vloeibare zeep) met een scheut chloor. Daar doe ik alles mee in huis. En het blinkt. Dettol is veel duurder en heeft een mooie marketingaanpak. Maar met zeep kom je al heel ver. Chloor is milieuonvriendelijk, dus je zou ook schoonmaakazijn in je emmer kunnen doen.
Ik zou gaan voor de goedkoopste oplossing: hetzij zeep plus chloor hetzij schoonmaakazijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het maakt niet zoveel uit. Dettol gebruik je alleen meer bij een bacterie b.v de buikgriep en een ander moet niet besmet worden. Dettol kun je wel minder van gebruiken dan chloor maar is daarin tegen wel heel erg duur. Als je echt bacteriën te lijf wil gaan staat dettol op 1 chloor op 2 en een sopje met schoonmaakmiddel op 3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de tropen heb ik gewoond en nog steeds is de geur van Dettol de lucht die bij het huis hoorde : schoon door Dettol!! Mensen die in de tropen hebben gewoond krijg je ook moeilijk af van dit geweldige schoonmaakmiddel. Alleen al doordat iedereen het gebruikte, is voor mij het bewijs geleverd dat dit het beste schoonmaakmiddel is.

De vraag is of het nodig is? Met alle bacteriën kennelijk in tropische streken wel, maar in Nederland niet, hier kun je toe met milieuvriendelijke groene zeep! Al generaties lang in gebruik en (heel) goedkoop... Het is nog stees gewoon te koop bij de supermarkt.