Mogen postbezorgers een pakket in een pakketbrievenbus achterlaten?

Er zijn brievenbus te koop waar een zogehete pakketvak in zit. Mocht er een pakketje afgeleverd worden, maar je bent niet thuis, dan kan de postbezorger deze hier in stoppen. Maar mogen ze dit wel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

Jazeker. Indien er voor ontvangst getekend moet worden, gaat het uiteraard niet.
De pakketbezorger is zelfs blij met deze brievenbus.
Het is ook een uitkomst voor bewoners die veel van huis zijn.
Er kan wel maar 1 keer per dag gebruikt van worden gemaakt. Stel dat DHL er een pakket in doet en vervolgens komt PostNL ook met een pakketje, dan kan PostNL er geen gebruik meer van maken.
De bewoner haalt namelijk het systeem van het slot. De bezorger kan het vak openen en er een pakket in doen. Als de bezorger het deurtje dan sluit, blijft dat deel van de brievenbus gesloten. Alleen de bewoner kan nu het deurtje openen en het pakket eruit halen. Vervolgens kan de bewoner dat deel weer openen voor een nieuwe levering.
Als het niet duidelijk is, geef gerust een reactie.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als de ontvanger niet verplicht is voor het pakket te tekenen, mag dit.
SimonV
5 jaar geleden
Mits de eigenaar toestemming geeft aan het postorderbedrijf maar aangetekende zendingen moet de eigenaar zelf tekenen tenzij hij volmacht geeft